
Autor: Gidu Diana Victoria
Titlu: Activităţi motrice adaptate. Caiet de studiu individual, Învățământ cu frecvență redusă (IFR), Programul de studii: Educaţie Fizică şi Sportivă, Anul de studii III, Semestrul I
An apariție: 2024
ISBN: 978-606-060-114-2
Domeniu: Educaţie Fizică şi Sport
Lucrarea se adresează studenților din anul III de studii, semestrul I, de la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport, programul de studii Educaţie Fizică şi Sportivă.
Scopul lucrării este augumentarea materialelor ce au fost prezentate până acum şi definirea unor căi moderne pentru predarea diferitelor tipuri de exerciții şi activități motrice adaptate de către studenții facultăților de profil. Caietul de studiu individual este organizat în 7 unități de învățare (fiecare dintre acestea fiind echivalentul a circa 2 ore de studiu): Activități motrice adaptate – Delimitări conceptuale. Clasificarea deficiențelor; Educația fizică și sportul adaptat – Activități motrice formative. Obiectivele educației fizice și sportului adaptat; Principii didactice adaptate instruirii persoanelor cu cerințe educaționale speciale. Principiile aplicării teoriei compensației în procesul instruirii; Particularitățile deficienței de auz în sportul adaptat; Particularitățile deficienței de vedere în sportul adaptat; Specificul învățării motrice la persoanele cu deficiențe mintale/de intelect; Educație fizică și sport adaptat pentru persoane cu afecțiuni motorii (fizice). Fiecare unitate conține obiectivele unității, prezentarea subcapitolelor, un test de autoevaluare, răspunsurile și comentariile la testul de autoevaluare și bibliografia unității de învățare.